Sunday, January 30, 2011

Pondok Usang

"perenggan atas"

inginkan rumah idaman yg cantek???? bersama sy eric liong utk mngubah bentuk rmh anda.. ahahha..
mle2 nk ltk tajuk rumahku syrgaku tp cm dh slalu dgr je.. cm xbest plak, so pondok usang jela.. lgpon rmh ayahanda aku ni pki kayu je.. ala2 pondok g2.. huhu.. tp sgt bykla memori yg terukir di dlmnye..(cewah)
di snilah aku di lahirkan (xsure) hahaha.. di besarkan, d ajar, didera sbb degil mklumla msih blom mumayyis..=)



"peranggan tengah"

bila aku buka jendela ke kiri hijau, ke kanan hijau, ke blakang hijau, bkk pintu dpn pon hijau.. apakah??? ni lah rmh yg brade d tgh bendang.. tau x bendang 2 ape??? sawah padi la.. mkanan korg tuh,lemau btol.. igt lg dlu kcik2 aku salu msok dlm sawah tgkap ikan.. sumpah byk aku dpt tp skrg klu aku msok sawah lg sekor ikan pon xdpt, psl ikan xsempat idop dh mati kne racun.. kejam btol petani2 zaman skarang ni (ayahanda aku petani jgk ke?).. haha.. spe lak dak ni?? semak je.. lol, ank buah aku rpenye... kejam btol la ak.. (=
eh!! br aku pasan kasut dye beso, len sbelah plak tu.. hebat2..



"peranggan bawah"

ape lg aku nk cter r?? klu nk cter maunye patah jari aku neh.. klu nk try mancing belot try la dtg cni.. tp xkompem la dpt belot, kdg2 ular pon boleh sangkut oo.. ahahaha.. 
mai2 ke sabak bernam!!


aik.. ade lg ank buah aku neh.. nk jd model sambilan ke ape?hahaha..
k la, wa blah lu.. salam..




3 comments:

  1. ngeee aten peng-comment pertameee

    ReplyDelete
  2. aku rase umah mcm pnah aku ph...
    siap kene dajal lg...
    umah sape ek...

    ReplyDelete
  3. tahniahla.. tp xdpt adiah pon.. huhu
    alip cpt2 blaja bhasa kami ea

    ReplyDelete